czwartek, 19 czerwca 2014

[Z serii] Longplay'e Anny Jantar - LP Tyle słońca w całym mieście.

W tym poście postaram się przybliżyć Wam informacje na temat pierwszego winyla Anny Jantar - ,,Tyle słońca w całym mieście". Był on dla niej ważny, bo to w końcu  jej pierwsza płyta długogrająca, która w dodatku pokryła się złotem, czyli uzyskała miano Złotej Płyty. Longplay został nagrany w maju 1974 roku, a wydany w 1975 roku przez Polskie Nagrania. Kilkaset egzemplarzy ukazało się już w czasie Sopotu '74, ale w okładkach zastępczych (zdjęcia poniżej). Płyta została doceniona przez krytyków i fachowców, uznali ją bowiem za jedną z najciekawszych i najlepiej wydanych przez polską fonografię.

Anna Jantar o swojej pierwszej płycie winylowej:
,,Piosenkarz liczy się dopiero po wydaniu longplaya, który staje się jego wizytówką. Nagrywanie płyty długogrającej to bardzo duża odpowiedzialność, jest to jednocześnie mój największy sukces piosenkarski."
,,Na płytę wybrałam piosenki szlagierowe typu 'Żeby szczęśliwym być', 'Tyle słońca w całym mieście', jak również bardzo nastrojowe, troszeczkę w stylu Bacharacha - 'Witaj mi', a także piosenki, które darzę szczególnym sentymentem: 'Za nami barwy lata' oraz 'Chcę kochać'. Są to kompozycje Marta Sarta, Jarosława Kukulskiego i Janusza Sławińskiego."
,,Starałam się dobierać na premierową płytę, będącą przecież jakąś wizytówką mojej działalności, repertuar stosunkowo zróżnicowany. Obok nagranych tam przebojów największy sentyment mam do dwóch piosenek: 'Jaki jesteś, jeszcze nie wiem' i 'Witaj mi'. 
,,Muszę szczerze przyznać, że tę pierwszą płytę darzę o wiele większym sentymentem niż następną, którą nagrałam później. Wcale nie dlatego, że piosenki na niej są lepsze, ale z tej racji, że było to dla mnie wielkie wydarzenie - moja pierwsza płyta" 

Spis utworów:
Strona A
  • Najtrudniejszy pierwszy krok 
  • Jaki jesteś jeszcze nie wiem 
  • Za nami barwy lata
  • Chcę kochać 
  • Poszukaj swojej gwiazdy 
  • Tyle słońca w całym mieście
Strona B
  • Żeby szczęśliwym być 
  • Witaj mi 
  • Kto wymyślił naszą miłość 
  • Ja nie mogłam mieć serc dwóch 
  • Polubiłam pejzaż ten 
  • Nastanie dzień
Cały longplay dostępny do wysłuchania na YouTube : 



Opis płyty z okładki:
Zespół instrumentalny pod kierunkiem Jarosława Kukulskiego, Zespół wokalny Polskich Nagrań
Realizacja: Ryszard Poznakowski, Fryderyk Babiński
Zdjęcia: M.Karewicz, Z.Nasierowska, H.Bietkowski, W.Szperl
Grafika: Stanisław Żakowski

Przód okładki 

Tył okładki

Okładka zastępcza, w której sprzedawano płyty podczas Sopotu '74



Recenzje LP Tyle słońca w całym mieście









Anna Jantar i jej pierwsza Złota Płyta za LP Tyle słońca w całym mieście

Źródła : facebook.com/anna.jantarfani, książka ks.Witko - ,,Anna Jantar"

Moim zdaniem pierwsza płyta Anny jest bardzo interesująca i ma ciekawy repertuar :)

Pozdrawiam
Julka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz