piątek, 31 stycznia 2014

Anna Jantar na Festiwalu CISCO '74 w Castlebar w Irlandii.

Anna Jantar i jeden z jej najważniejszych sukcesów...Festiwal CISCO, który odbył się w 1974 roku w Castlebar w Irlandii. Ale może dokładniej o tym opowiem ;) No więc ...Trwał 4 dni, od 7 do 11 października. Rozgrywał się w trzech kategoriach piosenek : pop, folk, song i country and western. Jednak największym zainteresowaniem cieszyła się kategoria pop. Anna Jantar wystąpiła w kategorii ,,popmusic".Należy również dodać, że reprezentowała ona Polskę. Piosenkarka śpiewała piosenkę autorstwa Adama Skorupki i Jacka Korczakowskiego pt. ,,Tak wiele jest radości". Resztę może dowiecie się od Anny Jantar ...:

,,Na ten festiwal zgłaszają swe kandydatury kompozytorzy i autorzy tekstów niemal z całej kuli ziemskiej - od egzotycznej Indonezji do centrum światowego show-biznesu - Anglii. Wielu naszych kompozytorów przesłało pod adresem organizatorów swe muzyczne propozycje. Spośród kilkudziesięciu tamtejsza komisja zakwalifikowała jedną : piosenkę Adama Skorupki z tekstem  Jacka Korczakowskiego ,,Tak wiele jest radości" .Twórcy tej piosenki zwrócili się do mnie, abym ją zaśpiewała w Castlebar. Taka szansa nieczęsto się zdarza"

,,Bywały momenty, szczególnie na początku drogi estradowej, że załamywałam się różnego rodzaju niepowodzeniami. Ostatnio jakoś mi się szczęści, a ukoronowaniem tego jest właśnie trzecia nagroda w Irlandii. W bardzo silnej obsadzie zajęłam trzecie miejsce za reprezentantami Irlandii i Puerto Rico. To duże wyróżnienie. Miałam bardzo pochlebne opinie w prasie, one oczywiście zobowiązują do intensywnej pracy."

Nasza Ania zdobyła również pochlebne opinie tamtejszych kompozytorów. Na przykład Les Reed (który tworzył piosenki dla Toma Jonesa i Engelberta Humperdincka) napisał na łamach ,,Irish Indenpendent" , że znał dotychczas tylko dwie piosenkarki, które są obdarzone tak czystym głosem i silną ekspresją... ale, że teraz poznał trzecią - Annę Jantar.

Tak więc możemy być dumni! ;) Anna Jantar w swoim krótkim życiu naprawdę wiele zdołała osiągnąć.





 Mam nadzieję , że mój post w jakimś stopniu Was zaciekawił :) Niestety nie znalazłam żadnych nagrań ani zdjęć z tego festiwalu :c

Pozdrawiam
Julka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz